Ценећи време клијената, покушали смо да процедуру и услугу поједноставимо што је више могуће. Клијентима зато нудимо и могућност да целу процедуру - од регистрације на АПР до потписивања уговора са нама - обаве онлајн. Без обзира из ког су града или да ли долазе у Београд или не.
Процедуру оснивања предузетника смо зато приказали у 4 корака, процедура за ДОО је - компликованија и скупља.
Први корак је прибављање електронског потписа - сертификата; у нашој држави постоји неколико сертификационих тела (МУП, Пошта, ПКС, Халцом, Е-Смарт Сyстемс...) - МУП је бесплатан за све који имају чип на својој личној карти (али постоји још неколико услова, које МУП мења често). Сам сертификат има функцију електронског потписа и - неопходан је за функционисање.
Сва лица (тј заступници правних лица) која послују на територији републике Србије, морају имати КЕС - квалификовани електронски сертификат; издаваоци КЕС су ЦА тела:
Цена: од 0 до 60е.
Време: од 15 минута до 7 дана.
Након избора одговарајућег модела организовања и опорезивања, приступа се процедури регистрације. Регистрацију спроводи АПР, а унос података и предају захтева за регистрацију, за будуће предузетнике који постају клијенти, у Јединствену регистрациону пријаву АПР - ми радимо бесплатно. За ДОО - имамо адвокатску канцеларију која пише Оснивачки акт, и процедура је доста компликованија и дужа (неопходна је овера код нотара, нпр) али пријаву Оснивања је и даље могуће поднети електронски, као и у папиру.
Пријаву - захтев за регистрацију је могуће поднети на два начина: у папиру и електронски; електронски - потписује се горепоменутим електронским сертификатом - потписом; папирна се потписује ручно; будући да је електронски сертификат касније неопходан за пословање - клијентима препоручујемо електронску предају захтева за регистрацију. У зависности од локације клијента - нудимо две могућности:
Папирно је такође могуће, али у том случају попуњен ПДФ клијент штампа и потписује, по нашој инструкцији попуњава уплатницу, плаћа накнаду АПР, прилаже примерак уплатнице уз папирну пријаву и све препорученом поштом шаље на адресу седишта АПР; или нашу адресу а ми куриром шаљемо у АПР у Београду.
Цена: накнада за АПР: папирна предаја 1545 динара, електронски 1050 динара (будућим клијентима овај трошак наплаћујемо - префактуришемо уз прву фактуру).
Време: 30-60 минута.
За клијенте који су се одлучили да се региструју електронски - ове Одлуке стижу мејлом; након прихватања и спровођења регистрације од стране АПР - честитам, постали сте предузетник, а даља процедура налаже пре свега заказивање следећег састанка са нама.
Цена: платили сте.
Време: до 5 радних дана од дана пријема (90% предузетника буде основано наредног радног дана, дакле 1 дан).
За клијенте из Београда, као и за клијенте који долазе у експозитуру Нови Сад, договарамо термин; у термину се спроводи:
За клијенте који нису из Београда, или из било ког разлога желе да комплетну комуникацију и започињање пословне сарадње остваримо онлине - никакав проблем:
У зависности од одабира пословне банке - зависи и наша подршка током те процедуре: за поједине банке нам је Банка уступила комплетну документацију потребну за отварање рачуна - што клијенту смањује време потребно за попуњавање, јер штампамо и попуњавамо - ми.
Уколико се одлучите за избор неке друге пословне банке - можемо увек помоћи саветодавно; али, уколико се одлучите за банке са којима имамо сарадњу:
Цена: комплетну услугу проласка кроз процедуру отварања рачуна - не наплаћујемо.
Време: 120-180 минута.
Након ових корака, потребно је само још једном отићи до банке зарад преузимања платних картица и сертификат картице за приступ десктоп е-банк програму - тај термин се договара са банком. Неке банке нуде могућност да се наведене картице преузму у филијали која је вама ближа - тај избор се дефинише приликом отварања рачуна.