Ceneći vreme klijenata, pokušali smo da proceduru i uslugu pojednostavimo što je više moguće. Klijentima zato nudimo i mogućnost da celu proceduru - od registracije na APR do potpisivanja ugovora sa nama - obave online. Bez obzira iz kog su grada ili da li dolaze u Beograd ili ne.
Proceduru osnivanja preduzetnika smo zato prikazali u 4 koraka, procedura za DOO je - komplikovanija i skuplja.
Prvi korak je pribavljanje elektronskog potpisa - sertifikata; u našoj državi postoji nekoliko sertifikacionih tela (MUP, Pošta, PKS, Halcom, E-Smart Systems...) - MUP je besplatan za sve koji imaju čip na svojoj ličnoj karti (ali postoji još nekoliko uslova, koje MUP menja često). Sam sertifikat ima funkciju elektronskog potpisa i - neophodan je za funkcionisanje.
Sva lica (tj zastupnici pravnih lica) koja posluju na teritoriji republike Srbije, moraju imati KES - kvalifikovani elektronski sertifikat; izdavaoci KES su CA tela:
Cena: od 0 do 60e.
Vreme: od 15 minuta do 7 dana.
Nakon izbora odgovarajućeg modela organizovanja i oporezivanja, pristupa se proceduri registracije. Registraciju sprovodi APR, a unos podataka i predaju zahteva za registraciju, za buduće preduzetnike koji postaju klijenti, u Jedinstvenu registracionu prijavu APR - mi radimo besplatno. Za DOO - imamo advokatsku kancelariju koja piše Osnivački akt, i procedura je dosta komplikovanija i duža (neophodna je overa kod notara, npr) ali prijavu Osnivanja je i dalje moguće podneti elektronski, kao i u papiru.
Prijavu - zahtev za registraciju je moguće podneti na dva načina: u papiru i elektronski; elektronski - potpisuje se gorepomenutim elektronskim sertifikatom - potpisom; papirna se potpisuje ručno; budući da je elektronski sertifikat kasnije neophodan za poslovanje - klijentima preporučujemo elektronsku predaju zahteva za registraciju. U zavisnosti od lokacije klijenta - nudimo dve mogućnosti:
Papirno je takođe moguće, ali u tom slučaju popunjen PDF klijent štampa i potpisuje, po našoj instrukciji popunjava uplatnicu, plaća naknadu APR, prilaže primerak uplatnice uz papirnu prijavu i sve preporučenom poštom šalje na adresu sedišta APR; ili našu adresu a mi kurirom šaljemo u APR u Beogradu.
Cena: naknada za APR: papirna predaja 1545 dinara, elektronski 1050 dinara (budućim klijentima ovaj trošak naplaćujemo - prefakturišemo uz prvu fakturu).
Vreme: 30-60 minuta.
Za klijente koji su se odlučili da se registruju elektronski - ove Odluke stižu mejlom; nakon prihvatanja i sprovođenja registracije od strane APR - čestitam, postali ste preduzetnik, a dalja procedura nalaže pre svega zakazivanje sledećeg sastanka sa nama.
Cena: platili ste.
Vreme: do 5 radnih dana od dana prijema (90% preduzetnika bude osnovano narednog radnog dana, dakle 1 dan).
Za klijente iz Beograda, kao i za klijente koji dolaze u ekspozituru Novi Sad, dogovaramo termin; u terminu se sprovodi:
Za klijente koji nisu iz Beograda, ili iz bilo kog razloga žele da kompletnu komunikaciju i započinjanje poslovne saradnje ostvarimo online - nikakav problem:
U zavisnosti od odabira poslovne banke - zavisi i naša podrška tokom te procedure: za pojedine banke nam je Banka ustupila kompletnu dokumentaciju potrebnu za otvaranje računa - što klijentu smanjuje vreme potrebno za popunjavanje, jer štampamo i popunjavamo - mi.
Ukoliko se odlučite za izbor neke druge poslovne banke - možemo uvek pomoći savetodavno; ali, ukoliko se odlučite za banke sa kojima imamo saradnju:
Cena: kompletnu uslugu prolaska kroz proceduru otvaranja računa - ne naplaćujemo.
Vreme: 120-180 minuta.
Nakon ovih koraka, potrebno je samo još jednom otići do banke zarad preuzimanja platnih kartica i sertifikat kartice za pristup desktop e-bank programu - taj termin se dogovara sa bankom. Neke banke nude mogućnost da se navedene kartice preuzmu u filijali koja je vama bliža - taj izbor se definiše prilikom otvaranja računa.